31.07.16

Лілія Гриневич про статус учителя, потребу у творчих кадрах

«Сьогодні у нас йде вихолощення кадрів в освіті. Маю на увазі кадрів, захоплених своєю професією. Молоді люди, для яких професія вчителя природовідповідна, які мають до цього талант і бажання вчителювати, дуже часто не приходять у професію, оскільки вони розуміють наскільки вони потім будуть обмежені в ресурсах. Якщо ми дивимося на пріоритети, які собі вписують діти з хорошим результатом ЗНО під час вступної кампанії, то педагогіка у них десь наприкінці списку, як запасний майданчик. У нас немає притоку молодих цікавих кадрів в учительську професію. Таким чином, професія старіє, і ті, хто є кращими, хто зберігся і на великому ентузіазмі й любові досі вчителює, стають все старшими і старшими».
«Час від часу, на 1 вересня, на день учителя і наприкінці навчального року чиновники починають говорити про те, що вчитель дуже важливий в суспільстві, цитувати Франка і решта фраз з формальної «оди вчителю». Але ця «ода» в лапках. Тому що ці слова ніяк не підтверджується зростанням зарплати вчителя та підвищенням його соціального становища. Сьогодні у вчителя драматично низька зарплата і ми, незважаючи на дуже скрутну соціально-економічну ситуацію в країні, усе ж плануємо хоча б трохи у бюджеті 2017 підвищити тарифний розряд вчителя у тарифній сітці».
«Разом із тим в Україні є вчителі, які світяться і дійсно вміють дарувати радість пізнання дітям. Саме тому моє завдання, яке я бачу перед собою як перед міністром освіти і науки, зробити так, щоб ця радість пізнання була доступна кожній дитині в Україні і щоб вона не залежала тільки від того, що вдалося потрапити в кращу школу. Звичайно, це складний проект. Зважаючи що ми маємо 17,5 тисяч шкіл у яких працює близько 500 тис. вчителів, то проект на десятиліття, для здійснення якого потрібно ще й домовленість між політичними силами про наступність і безперервність реформи в освіті».
http://mon.gov.ua/usi-novivni/novini/2016/07/29/brak-molodix,-vmotivovanix-i-talanovitix/

Немає коментарів: