25.01.17

Завдання з укр. мови для учнів ІІ курсу класу укр. філології

Уставити пропущені букви:
І. Вигр…бти – вигр…бати, прищ…пити – прищ…плювати, ч…кати – оч…кувати, зам…сти – зам…тати, нар…кти – нар…кати, збер…гти – збер…гати, спостер…гти – спостер…гати, прич…пити – ч…пляти, бр…хати – набр…хувати, зав…ршити – зав…ршувати, ш...сть – ш...стий, в...з – в...зити – в...зти, н...ч – н...чі – н...ч...ю, воля – в...літи – в...льний, лід –л...ду, дзв...н – дзв...нити, клоп…т – клоп…ту, кожн…го – укожн…м, рад…сть – рад…сті, Ки…в – Ки…ва, Харк…в – Харк…ва, Прок…п – Прок…па.
ІІ. Пл...сти – запл...тати, зб…рати – б…ру, застер…гти – застер…гати, г…нити – г…няти, сх…пити – х…пати, к…тити – к…тати, кл…нити – кл…нятися, кр…їти – кр…яти, л…мити – л…мати, допом…гти – допом…гати, ск…чити – ск…кати, вигр…бти – вигр…бати, зам…сти – зам…тати, вип…кти – вип…кати, нар…кти – нар…кати, збер…гти – збер…гати, викор..нити – викор…нювати, прич…пити – зач..пати, бр…хати – набр…хувати, зав…ртати – зав…рчувати, пол…скати – випол…скувати, ч…кати – оч…кувати.
Від наведених прикметників утворіть іменники за допомогою суфікса -ин(а).
І. Уманський, одеський, вінницький, галицький, солдатський, слобожанський.
ІІ. Турецький, волинський, луганський, житомирський, кріпацький, вояцький, хмельницький, панський, гайдамацький, тульський, черкаський.
Утворіть прикметники від поданих географічних назв.
І. Кривий Ріг, Париж, Кременчук, Сиваш, Полісся, Запорожжя, Карабах, Дрогобич, Волга, Гадяч, Камчатка, Коростень.
ІІ.Банґладеш, Білопілля, Гамбурґ, Тибет, Булонь, Виборг, Прип’ять, Цюрих, Гринвіч, Умань, Прага, Риґа.
Визначте, у якому з поданих фрагментів порушено норми милозвучності.
І. 
1. Вірю в пам’ять, ішов у поле, одягнена у форму.
 2. Сосна і ялина, батьки і діти, Олена і Іван. 
3. Василь і Галина, поїхала в Острог, купалася в озері. 
4. Працював уночі, радилася з онуками, були в гостях. 
ІІ.
5.Видатних учених, крок уперед, сини і онуки, в наш вік, замітки зі залу суду. 
6. Комісій усіх рівнів, зв’язатися зі станцією, знайомство зі світом, не міг і відрадити. 
7. Наш учитель, Петро й Іван, яка вже приїхала, робота зі слухачами, село й місто.
 8. Один з кращих, з перших днів узятися, а в нас краще, він і вона, рідний край усіх нас.
Від поданих іменників утворіть прикметники, запишіть їх. 
І. Область, форпост, пристрасть, захист, контраст, почесть, якість,гігант, цілість.
ІІ. Злість, користь, хвастати, інтелігент, ненависть, перехрестя, альпініст, випуск, баласт.
До поданих слів додайте префікс з- (с-)і запишіть слова у дві колонки: у першу – із префіксом з-, у другу – із префіксом с-.
І. ..сохну, ..шитий, ..творення, ..чесаного, ..мішаний, ..хвалені, ..тискачем, ..пинити.
ІІ ..байдужіти, ..шиточок, ..дертого, ..човгаю, ..тратою, ..фабрикувати, ..клеєні, ..цідженого.
До поданих слів додайте префікси пре- або при-.
І. ..гарний, ..кріпити, ..живлений, ..орати, ..добрий, ..високий, ..мружений, ..кидати, ..солодкий.
ІІ. ..мудрість, ..голубити, ..кислий, ..старкуватий, ..значити, ..везений, ..красно, ..злий, ..гнути.
Запишіть слова, розкриваючи дужки. 
І. Бе(з,зз)еме(л,лл)я, І(л,лл)я, стажува(н,нн)я,ро(з,зз)броювати, мудріс(т,тт)ю, пони(з,зз)я,ри(с,сс)ю, білокрів(ь,’)я, фуражува(н,нн)я,грома(д,дд)я, ви(л,лл)є.
ІІ. Гайдама(ч,чч)ина,безсні(ж,жж)я, буркун-зі(л,лл)я, ема(л,лл)ю,перли(н,нн)о, передгро(з,зз)я, істи(н,нн)ий,на(д,дд)ністрянський, розсаджува(н,нн)я, квасо(л,лл)я, черезсму(ж,жж)я. 
http://infopedia.su/12x4ba6.html

Немає коментарів: