06.11.16

80 р. від дня народження Миколи Вінграновського

7 листопада 1936 р. народився Мико́ла Степа́нович Вінграно́вський, лауреат Державної премії України імені Тараса Шевченка, лауреат літературної премії «Благовіст», лауреат премії Фундації Антоновичів, Почесної Грамоти Президії Верховної Ради України, автор поетичних збірок («Атомні прелюди», «Сто поезій», «Поезії», «На срібнім березі», «Київ», «Цю жінку я люблю», «З обійнятих тобою днів», «Любове, ні! не прощавай!», «Сеньорито акаціє»), повістей («Світ без війни», «Президент», «Первінка», «Сіроманець», «У глибині дощів», «Літо на Десні», «Кінь на вечірній зорі»), романів («Северин Наливайко»), режисер художніх і документальних фільмів («Дочка Стратіона»,  «Берег надії», «Дума про Британку», «Тихі береги», «Климко»; «Голубі сестри людей», «Слово про Андрія Малишка», «Щоденник О. П. Довженка», «Чигирин — столиця гетьмана Богдана Хмельницького», «Батурин — столиця гетьмана Івана Мазепи», «Галич — столиця князя Данила Галицького», «Гетьман Сагайдачний»).
Вірш "Я тій сльозі сказав: "Не йди"

6 листопада - День працівника соціальної сфери


Любіть і поважайте своїх татусів, які дали вам життя, виховали, сприяли вашому становленню як особистості!


Любіть і поважайте своїх матусь, які дали вам життя, виховали, сприяли вашому становленню як особистості!

Уривок із фільму "Мами" https://www.youtube.com/watch?v=EWY4Vm82JQo

05.11.16

Складні випадки слововживання

http://nepravylno-pravylno.wikidot.com/imennyky

Дбаємо про правильну вимову слів

http://kultura-movy.wikidot.com/nagolos

Схема аналізу уроку (за Олександрою Глазовою)

Схема комплексного аналізу уроку (за О. Глазовою)
Олександра Глазова. Молодому колезі: як аналізують урок 

Як написати есе?

Есе — це прозовий твір–міркування, у якому автор висловлює свої погляди на проблему чи думки з приводу спірного питання, не претендуючи на вичерпне висвітлення теми. Виражає суб’єктивні враження. 
      Вимоги до написання есе (Л. Коваленко):
  •         чітко, логічно, переконливо, цікаво й образно висвітлити проблему;
  •         проявити свою особистість, що насамперед означає висловити оригінальні ідеї та нестандартний погляд на проблему;
  •         не соромитися бути собою;
  •         добирати найцікавіші, конкретні приклади, не забувати про деталі й не ховатися за шаблонами;
  •         обрати цікаву форму викладу, щирий тон — не офіційний, але й не надто фамільярний.

Особливості деяких видів письмових робіт
Особливості есе
Твір на літературну тему
Аналіз художнього твору поєднано з власними роздумами. Учень часто залежний від чужих інтерпретацій тексту, робота зводиться переважно до переказування чужих думок
Яскраво виражена авторська позиція. Щоб виразити себе, автор есе наводить багато прикладів, проводить паралелі, добирає аналогії; використовує асоціації, символи, робить непередбачувані висновки, тож виникають несподівані повороти думки
Роздум:
строго визначена структура  висловлення: теза, аргументи, висновок
Вільна композиція.
Стилю притаманні легкість, ефект розмови із співбесідником, образність, афористичність
Оповідання:
мета — зображення певної події, наявність сюжету й вигаданих або справжніх героїв
Мета — інформація чи інтерпретація, інформування про ідеї, пояснення і переконання, а не переказування подій чи ситуацій; немає вигаданих персонажів і сюжету
Реферат:
можлива компіляція досить великих уривків з авторських робіт з посиланнями на джерела
Ексклюзивна робота, у якій автор висловлює свою точку зору

Нарис:
у центрі — певна подія, яка справила сильне враження на автора
У центрі — суб’єктивна точка зору на проблему, подію чи ситуацію, яку автор описує чи аналізує
Людмила Коваленко. Есе як ефективний вид навчальної роботи

Сім чудес світу

Віртуальні музеї України