30.03.17

Недоліки в системі освіти (результати дослідження 2015 р.)

ошкільна освіта:
-       нерівний доступ до дошкільної освіти, що спричинений чергами у дитячі садки.
Загальна середня освіта:
-       нерівний доступ до шкільної освіти;
-       неналежне визнання навчальних досягнень;
-       приватні додаткові заняття вчителів;
-       неналежне використання батьківських внесків;
-       корумпований вплив на закупівлю підручників.
Вища освіта:
-       корумпований доступ до вищої освіти (магістерські програми);
-       неналежне визнання навчальних досягнень студентів;
-       академічна недоброчесність.
Позбутися необхідності у репетиторстві, на думку Лілії Гриневич, допоможуть 2 структурні зміни: створення старшої трирічної профільної школи та підвищення соціального статусу вчителя. «У 2016 році було підвищено заробітну плату педагогам в середньому на 50%, МОН працює над дебюрократизацією школи, щоб вивільнити час вчителів для роботи з учнями, а не на виконання різноманітної бюрократичної звітності, яку від них вимагають у великій кількості», – повідомила Міністр.
Унормувати питання непрозорого використання батьківських внесків має Закон «Про освіту», що прийнятий ВРУ в першому читанні. Документ містить вимогу публікувати усі видатки закладу, а також фінансові надходження з місцевого/державного бюджетів та з боку батьків. Таким чином, громади зможуть контролювати цільове використання коштів, які надходять до школи.
Триває робота і над процедурою відбору підручників, зокрема, йдеться про оновлення функцій репозитарію підручників, де вчителі обирають найкращі книги для публікації за державний кошт – усі підручники, що отримають понад 20тис голосів, друкуватимуться за бюджетні гроші. Також більше уваги приділяється критеріям оцінювання підручників, робота над оновленим варіантом яких зараз триває у МОН.
У 2016 році було пропілотовано вступ на магістерську програму «Право» на основі тестування ЗНО. В цьому навчальному році вступ за цією технологією на всі магістерські програми з «Права» відбуватиметься через процедуру незалежного тестування. Триває процес створення репозитарію академічних текстів. Завдяки цьому інструменту буде значно більше можливостей перевіряти роботи на наявність плагіату.
З метою створення внутрішньої системи якості освіти до кінця 2017 року планується завершити розробку 120 проектів стандартів рівня бакалавр, 80 – магістр, 50 – доктор філософії. Міністерство надаватиме закладам вищої освіти методичну підтримку в створенні системи внутрішнього забезпечення якості.

Немає коментарів: