ошкільна освіта:
- нерівний доступ до дошкільної освіти, що
спричинений чергами у дитячі садки.
Загальна середня освіта:
- нерівний доступ до шкільної освіти;
- неналежне визнання навчальних досягнень;
- приватні додаткові заняття вчителів;
- неналежне використання батьківських
внесків;
- корумпований вплив на закупівлю
підручників.
Вища освіта:
- корумпований доступ до вищої освіти
(магістерські програми);
- неналежне визнання навчальних досягнень
студентів;
- академічна недоброчесність.
Позбутися
необхідності у репетиторстві, на думку Лілії Гриневич, допоможуть 2 структурні
зміни: створення старшої трирічної профільної школи та підвищення соціального
статусу вчителя. «У 2016 році було підвищено заробітну плату педагогам в
середньому на 50%, МОН працює над дебюрократизацією школи, щоб вивільнити час
вчителів для роботи з учнями, а не на виконання різноманітної бюрократичної
звітності, яку від них вимагають у великій кількості», – повідомила Міністр.
Унормувати
питання непрозорого використання батьківських внесків має Закон «Про освіту»,
що прийнятий ВРУ в першому читанні. Документ містить вимогу публікувати усі
видатки закладу, а також фінансові надходження з місцевого/державного бюджетів
та з боку батьків. Таким чином, громади зможуть контролювати цільове
використання коштів, які надходять до школи.
Триває
робота і над процедурою відбору підручників, зокрема, йдеться про оновлення
функцій репозитарію підручників, де вчителі обирають найкращі книги для
публікації за державний кошт – усі підручники, що отримають понад 20тис
голосів, друкуватимуться за бюджетні гроші. Також більше уваги приділяється
критеріям оцінювання підручників, робота над оновленим варіантом яких зараз
триває у МОН.
У
2016 році було пропілотовано вступ на магістерську програму «Право» на основі
тестування ЗНО. В цьому навчальному році вступ за цією технологією на всі
магістерські програми з «Права» відбуватиметься через процедуру незалежного
тестування. Триває
процес створення репозитарію академічних текстів. Завдяки цьому інструменту
буде значно більше можливостей перевіряти роботи на наявність плагіату.
З
метою створення внутрішньої системи якості освіти до кінця 2017 року планується
завершити розробку 120 проектів стандартів рівня бакалавр, 80 – магістр, 50 –
доктор філософії. Міністерство надаватиме закладам вищої освіти методичну
підтримку в створенні системи внутрішнього забезпечення якості.
Немає коментарів:
Дописати коментар