04.11.16

Підвищення заробітної платні вчителів

Мінімальна заробітна плата вчителя без категорії з 1 січня 2017 року складатиме 5 266 грн. Про це на позачерговому засіданні уряду повідомив Міністр соціальної політики Андрій Рева: «Заробітна плата вчителя завдяки нашому рішенню розпочинається з 10-го тарифного розряду. Не з 6-го, не з 7-го, не з 8-го, як це було раніше, а з 10-го. Якщо вона у 2016 році становила 3385 грн, то мінімальна заробітна плата вчителя без категорії з 1 січня 2017 року складатиме 5 266 грн.».

Про Державну премію України в галузі освіти 2017 р.

Порядок висування кандидатів (колективів)
на здобуття Державної премії України в галузі освіти та оформлення подань про висування кандидатів (колективів), документів та матеріалів щодо кандидатів (колективів), які подаються суб’єктами висування (затверджено постановою Комітету з Державної премії України в галузі освіти від 27 жовтня 2016 р. № 1 )
Висування кандидатів (колективів) здійснюється з урахуванням того, що Державна премія покликана сприяти реформуванню вітчизняної освіти з метою забезпечення доступу до якісної освіти кожного громадянина, створенню умов для суттєвого підвищення якості навчання і виховання та інтеграції її до європейського та світового освітнього просторів, виявленню та поширенню кращого досвіду педагогічних, науково-педагогічних працівників та інших фахівців у галузі освіти з розроблення та практичного впровадження інноваційних освітніх методик, технологій, нових напрямів розвитку педагогіки, з модернізації змісту освіти на основі компетентнісного підходу та ресурсного, кадрового і науково-методичного забезпечення навчально-виховного процесу.

Оновлена "Концепція нової школи"

Понад 3 роки тривав публічний діалог щодо стратегії змін в освіті України. Долучилися представники всіх зацікавлених груп — освітян, батьків, роботодавців, політичних сил та органів влади, незалежні експерти, міжнародні організації. У червні 2016 року проведено кілька фокус-груп з різними цільовими аудиторіями: учнями, вчителями, батьками, директорами шкіл, представниками районних управлінь освіти. У результаті численних дискусій, часом дуже гострих, з’явився проект нового базового закону «Про освіту». Нині цей документ очікує на повторне перше слухання у Верховній Раді України (законопроект № 3491-д від 04.04.2016). Він визначить основні зміни в дошкільній, загальній середній, професійній, вищій освіті, а також в освіті дорослих. Під час підготовки Концептуальних засад бралися до уваги «Концепція розвитку освіти України на період 2015-2025 років», підготовлена Стратегічною дорадчою групою «Освіта» в рамках спільного проекту Міжнародного фонду «Відродження» та БФ «Інститут розвитку освіти», а також «Концепція середньої загальноосвітньої школи України» Національної академії педагогічних наук України, «Візія нової української школи», підготовлена спільнотою відповідального вчительства EdCamp Ukraine.

Круглий стіл "Інституціоналізація гендерної освіти: перспективи та ризики"

5 грудня 2016 р. за спільної ініціативи Міністерства освіти і науки України та  робочої групи "Гендерна просвіта" громадської ради відбудеться круглий стіл "Інституціоналізація гендерної освіти: перспективи та ризики". Мета зустрічі  – визначити перспективи системної імплементації гендерної складової до вітчизняної системи освіти, окреслити коло проблем, розв’язання яких сприятиме ефективній роботі у вказаному напрямі. Реєстрація на захід триватиме до 15 листопада 2016 року. Електронна анкета та форма реєстрації для бажаючих взяти участь у заході розміщені за посиланням. https://docs.google.com/forms/d/1PXR4wE5rp1EpSC0qPpPxGq-YJ7OFsu7wTIZbVxNdZog/alreadyresponded?edit_requested=true

Можливість безкоштовного вивчення англійської мови в рамках соціального проекту «Lingva.Skills»

Міністерство освіти і науки України та соціальний проект «Lingva.Skills» пропонують освітянам, студентам та науковцям пройти безкоштовні курси англійської мови за інноваційною технологією. 3 листопада 2016 р. в Укрінформі відбулась прес-конференція, на якій була презентована онлайн-платформа з вивчення іноземних мов «Lingva.Skills». Специфіка запропонованої методики полягає в активному використанні мови та постійному тренуванні як вже засвоєного раніше матеріалу, так і нового з урахуванням психологічних аспектів навчання. «Міністерство твердо стоїть на позиції, що мовна кваліфікація, рівень мовної грамотності в іноземних мовах – повинні стати обов`язковим елементом освітніх стандартів, елементом освітньої кваліфікації», – зазначив Володимир Ковтунець. На його думку, випускники третього рівня освіти – аспіранти - повинні володіти принаймні англійською мовою не нижче рівня В2. Для участі в проекті потрібно сформувати колективну заявку від організації та подати дані про всіх бажаючих навчатися. Таким чином, зареєструватися в проекті може колектив будь-якої школи, освітньої чи наукової установи. Навчатися можна в будь-який час. Зараз можна пройти рівні  А1 – А2. З нового року будуть доступні рівні В1 и В2. 
http://mon.gov.ua/usi-novivni/novini/2016/11/04/volodimir-kovtunecz-«zaluchennya-ukrayinskixi-dozvolit-zapustiti-proczes-zmin-ne-tilki-v-osviti»/

03.11.16

Участь у педагогічних читаннях

3 листопада 2016 р. у Ніжинському обласному педагогічному ліцеї Чернігівської обласної ради відбулися педагогічні читання за виховною гуманістичною концепцією Івана Беха. Із доповіддю можна ознайомитися за посиланням:

У класі української філології визначено авторів цікавих лінгвістичних ігор

І місце - Пирог Юлія, ІІ - Романченко Яна, ІІІ - Цапко Альона




Смійтеся на здоров'я: читайте анекдоти ліцеїстів про підготовку до уроку української мови

Харченко Вікторія (учениця 11 класу)

Хочу розповісти вам про своє щоденне заняття – вивчення української мови. Урок із цього предмету в мене майже кожного дня, і тому щодня я сиджу та гризу граніт науки. Та здається, що скоро цей граніт згризе мене, бо правила вже починають мені снитись. Наприклад, колись ми всім класом шукали помилки на вивісках, так я ще довго ходила й подумки виправляла їх. Але важливо не це, а ось що…
Отже, приходжу я з пар і починаю виконувати домашнє завдання. Розкладаю всі книжки та зошити навколо себе та й сиджу, як принцеса на горошині. Здається, що скоро з цих підручників я зроблю собі височезну гору.
Іноді я читаю лежачи, і тут неважко здогадатись, що зі мною трапляється. Так, моя персона засинає і зошит  падає на мене. 
Коли ж пишу щось серйозне, дівчата починають сміятись, і тоді півгодини ніхто нічого не робить.
До речі, у нас у гуртожитку є серйозна проблема: раптово зникає гаряча вода, і поки я чекаю дива (увімкнення води), то встигаю вивчити всі правила з української мови.
Іноді дівчата в кімнаті голосно розмовляють, і тоді поняття й терміни змішуються з розповідями про собак і котів, хлопців та сосиски.
Найголовнішим аспектом вивчення є правильно покладений під подушку зошит. Я вірю в це, хоча це дитячі забобони.
А якщо я дивлюсь відеоуроки, то довго не можу виплутатись із всесвітньої мережі.
Вчу я зазвичай до опівночі. Звісно, що намагаюсь вивчити все, бо не дозволяє совість лягти спати, не повчивши уроки. Весело виконувати завдання в гуртожитку.
Ось так я вивчаю українську мову в ліцею.

02.11.16

Важлива інформація для авторів освітніх блогів

https://drive.google.com/file/d/0B-LkBKaO5xlic3dTWVhHYTF0Tm8/view

Позитивні афірмації для ефективного вивчення української мови

Харченко Вікторія (учениця 11 класу) 
Уявіть собі, що перед Вами лежить величезна книга. Коли Ви прочитаєте її, то отримаєте невичерпні знання і дізнаєтеся найголовніший секрет легкого та швидкого вивчення української мови. Починаєте цю нелегку роботу, бо Вами керує інтерес. День за днем читаєте цю книгу, Вам стає вже не так цікаво та просто, але Ви впевнені в собі та маєте віру у свої можливості. Ніколи не сумнівайтесь у власних силах, змушуйте себе робити щось корисне, навіть коли цього не дуже хочеться, адже розвиток – це завжди прекрасно. Формуйте у собі мовні навички, вивчайте та досліджуйте глибини української мови.
І ось нарешті  дочитали книгу, так і не зрозумівши секрету. Перегортаючи сторінки довідника, до Вас доходить істина. Збагнули, що секрету немає, що вершина знань досягнута самостійно. У Вас вийшло стати справжнім знавцем, але не зупиняйтесь на цьому.  Продовжуйте займатись вивченням такої багатогранної мови й головне – вірте у свої сили, адже кожна людина є творцем свого щастя. А бути розумним і обізнаним – це вже бути наполовину щасливим. Будьте впевненими – і все неодмінно буде чудово. Успіхів у вивченні української мови!
***
Сірик Олександра (учениця 11 класу)
Я випромінюю доброту й позитив, коли вивчаю українську мову. Швидко блокую все, що відволікає мене від навчання. У мене все в порядку з оцінками. Знання – це заслужений результат досягнення моєї мети. Я випускаю зі своєї голови все погане, щоб отримати взамін тільки хороше. Знання не тільки допомагають мені, а й дарують позитивний досвід. Я читаю багато книг і запамятовую корисну інформацію, написану в них. Твердо  впевнена у своїх силах, здібностях, власному успіху!
***
Снігір Марієта (учениця 11 класу)
Навчання задовольняє мене в усьому. Моє зцілення вже відбувається. Я відкидаю всі страхи й сумніви. У моєму світі вже все добре. Я можу спокійно рости й удосконалювати знання з української мови. Мій клас мене поважає. Сьогодні я старанно вчуся, щоб зробити успішну карєру. Освіта – це шлях до мого майбутнього, до якого прямую з упевненістю.