13.10.16

День Українського козацтва

Шановні чоловіки! Вітаю вас із Днем Українського козацтва! Бажаю витримки, стійкості, здатності швидко й ефективно розв'язувати складні життєві ситуації! Нехай жінки дарують вам любов, позитивні емоції, відчуття бути потрібним у родині!

Боротьба з осінньою депресією

Восени  кожен третій-п’ятий житель планети опиняється під впливом осінньої депресії. Ознаки: від невловимого відчуття тривоги до глибокої апатії. Тому потрібно звернути увагу на своє харчування. Їжа восени має бути смачною, різноманітною, багатою на білки та магній (гречка, горох, квасоля, зелень, горіхи, шоколад, фрукти й овочі). Можна вдатись до творчого оформлення страв. До збалансованого раціону харчування варто додати і фізичні вправи, що сприяють виробленню гормону щастя − ендорфіну. Не слід забувати й про здоровий міцний сон. Недосипання тільки поглиблюватиме депресію. Осінню депресію можна задобрити, дещо оновивши свій гардероб, додавши до нього яскравих і стильних речей. Допоможе  відвідування театру, кіно, музею. Прогулянки на свіжому повітрі сприятимуть досягненню рівноваги, насиченню легенів киснем. У боротьбі з депресією нашим союзником є зустрічі з друзями, організація пікніків. Головне − не залишатися наодинці зі своїми проблемами й тужливим настроєм.
Відеопоради

Підготовка до уроку узагальнення й систематизації знань і вмінь учнів (І курс, фізико-математичний клас)

І. Дати відповіді на запитання
1.    Назвіть основні функції української мови.
2.   Чим відрізняється вербальне спілкування від невербального?
3.   На які різновиди поділяється невербальне спілкування?
4.   Чим відрізняється літературна мова від народної?
5.   Хто є зачинателем української мови? Хто є основоположником української мови?
6.    Що вивчає мовознавство?
7.   Назвіть основні розділи мовознавства?
8.    Назвіть провідних українських мовознавців.
9.    Що таке “мовна ситуація”?
10.  Чим відрізняється  рівноважна мовна ситуація від нерівноважної?
11.  Яка ситуація називається мовленнєвою?
12.  Чим відрізняються поняття «мова» та «мовлення»?
13.  Що таке монолог? Чим відрізняється монолог від діалогу?
14.  Розкажіть український алфавіт.
15.  Розташуйте слова в алфавітному порядку: Леонід, хризантема, м'ята, град, зорепад, Флоренсія, гербарій, лілія, волошка.
І. Продовжити речення
1.     Фонетика – це...
2.     Голосних в укр. мові …, а приголосних – …
3.     Голосні поділяються на…
4.     Приголосні за участю голосу і шуму поділяються на…
5.     Приголосні за місцем творення поділяються на …
6.     Приголосні за способом творення поділяються на …
7.     Приголосні за акустичним вираженням поділяються на …
8.     Приголосні за твердістю і м’якістю поділяються на …
9.     Асиміляція – це… Наведіть приклади.
10.   Дисиміляція – це… Наведіть приклади.
11.   Подвоєння приголосних відбувається в таких випадках… Наведіть приклади.
12.  Подовження приголосних відбувається в таких випадках… Наведіть приклади.
13.  Спрощення приголосних відбувається в таких випадках… Наведіть приклади.
14. Якщо основа іменника закінчується на г, ж, з, то при утворенні прикметників суфікс – ськ- змінюється на… Наведіть приклади.
15.  Якщо основа іменника закінчується на к, ч, ц, то при утворенні прикметників суфікс – ськ- змінюється на… Наведіть приклади.
16.  Якщо основа іменника закінчується на х, ш, с, то при утворенні прикметників суфікс – ськ- змінюється на… Наведіть приклади.


12.10.16

Підготовка до ЗНО з укр. мови та літ.


Про підготовку до обласного етапу Всеукраїнської олімпіади з української мови та літератури 2016-2017 н.р.

Шановні колеги! 18 жовтня 2016 р. 0 14.00 на базі Ніжинського обласного педагогічного ліцею Чернігівської обласної ради відбудеться І етап Всеукраїнської олімпіади з української мови та літератури.
У підготовці ліцеїстів-переможців до обласного етапу олімпіади зверніть увагу на такі типи завдань:
укр. мова
  • пояснення значення фразеологізмів, добір до них синонімічних, антонімічних пар;
  • пояснення значення та написання слів іншомовного походження;
  • визначення наголосів у словах;
  • редагування речень, тексту;
  • лінгвістичний аналіз тексту (дослідження структури тексту, мікротем, визначення його теми, ідеї, стилю, типу мовлення, жанру, осмислення синтаксичних зв'язків між частинами речення, засобів зв'язку речень, окреслення функцій тексту);
  • повний синтаксичний аналіз речення.
укр. літ.
  • ідейно-художній аналіз вірша (дослідження емоційної основи, образної системи, символів, портрета ліричного героя, особливостей розвитку ліричного сюжету, динаміки емоцій ліричного героя, автобіографічної основи, засобів художнього вираження (наведення прикладів та пояснення ролі у творі), композиції, визначення теми, ідеї, жанру, проблематики, віршованого розміру, рими, римування, наведення прикладів віршів різних авторів зі схожою проблематикою);
  • визначення автора твору за наведеним уривком із тексту;
  • дослідження особливостей авторського стилю;
  • закінчити цитату із твору;
  • визначення письменника за біографічними фактами;
  • визначення назви художнього твору за уривком із нього;
  • визначення жанрових особливостей твору або доведення того, що твір має певні жанрові особливості;
  • пояснення значення літературних понять, явищ;
  • характеристика художнього персонажа;
  • визначення стилю автора тощо.
  •  

10.10.16

Готуємося до уроку укр. літ. (І курс, клас іноземної філології)

1. Переглянути фільм за комедією Івана Карпенка-Карого "Мартин Боруля", зіставити його з текстом.
2. Підготуватися до перевірки рівня осмислення змісту комедії.

11 жовтня - Всесвітній день психічного здоров'я

Закон життя – радіти і страждати
В двобої Id та Ego повсякчас.
Все темне, зле повинні ми лишати,
Щоб мить піднесення прийшло до нас.

Чисельник „6” вже скоро нас покине,
Всі чорні смуги року підуть в небуття.
З-за обрію натхненно „сімка” ось-ось лине,
А все старе в провалля піде – в забуття.

Нехай цей рік новий загравою заграє,
New еру хай започаткує на Землі,
Прозріння, щастя, долю Бог най посилає
(землян вже не покине у біді).

Бажаю вам, творці майбутнього нового,
Пройти свій шлях із вогником в очах,
А ті, лихі, прихильники старого,
Вже хай не зрушать гнів, розпусту у серцях.

Гризіть же той граніт, не стишуючи кроку,
Любов безмежну, пристрасну плекайте у душі,
Артерії гуманності хай не втрачають соку,
Хай щастя, радість, успіх не знатиме межі!