Протягом
чотирьох днів (25.03.19 – 28.03.19) група вчителів української мови та
літератури взяла участь у роботі весняного мовного табору «Бомбе ЗНО»,
створений за підтримки Європейського Союзу (проект «Підтримка Фінляндії
української шкільної реформи»), Міністерства освіти і науки України, «GoGlobal»,
«Освіторії». Мета – допомогти румуно- та угорськомовним випускникам підготуватися
до зовнішнього незалежного оцінювання. Такі табори були створені в Чернівецькій та
Закарпатській областях, де показники ЗНО є найнижчими (Кам’янській ЗОШ І-ІІІ
ступенів, Новоселицькій гімназії, Тернавському
НВК; Великодобронській ЗОШ І-ІІІ ступенів, Карачинському греко-католицькому ліцеї,
Великоберезькій ЗОШ, Берегівській угорській гімназії, Мужіївській ЗОШ,
Яношівській ЗОШ).
У Кам’янській
ЗОШ І-ІІІ ступенів з учнями працювали вчителі-наставники: Тетяна Бутурлим (Ніжин), Тарас Ткачук (Вінниця), Людмила
Гунько (Хмільник), а також педагоги Сторожинецького району (Анна Владіян, Аліна
Мотрескул, Інна Багнян, Отілія Ілюк). Кожен із педагогів був відповідальний за
певну навчальну дисципліну, тематичний розділ: Тетяна Бутурлим як менеджер творчої групи займалася організацією
навчального процесу мовного табору, проводила заняття з української літератури,
психологічні тренінги, мовно-літературні руханки. Тарас Ткачук та Анна Владіян працювали з
учнями з теми «Синтаксис. Пунктуація. Власне висловлення». Інна Багнян та Отілія
Ілюк поглиблювали знання старшокласників з теми «Морфологія». Аліна Мотрескул
та Людмила Гунько удосконалювали практичні вміння й навички учнів із теми «Фонетика,
орфоепія, орфографія, морфеміка, словотвір».
Учні працювали
з 9.00 до 17.00. Щодня в них були 3 мовні студії та 1 літературна майстерня, мовно-літературні
руханки, психологічні тренінги, лінгвістичні ігри, зустрічі з менторами
(Владиславом Сасіним та Василем Кундриком), години узагальнення вивченого
матеріалу.
Наприкінці проекту
випускники заповнили анкети зворотнього зв’язку, створили асоціативні плакати «Що
найбільше сподобалося в мовному таборі?» Тетяна Іванівна організувала анонімне
онлайн-опитування, у якому учні мали можливість оцінити роботу експертів,
організаторів. Старшокласники висловили бажання проводити подібні заходи
частіше, оскільки за 4 дні підвищили рівень своїх знань та вмінь на 40-50 %.