17 травня 2018 р. я провела
опитування старшокласників
(кількість респондентів - 43). Мета - проаналізувати динаміку рівня знань та вмінь ліцеїстів з української мови та літератури, визначити "плюси" й "мінуси" моєї педагогічної діяльності.
Для учнів у підготовці до іспиту найважливішим є вивчення правил (8 – 15% ), розуміння
матеріалу (7 – 13%), запам’ятовування (6 – 12%), практичні завдання (6 – 12%),
систематизація вивченого (5 – 10%), виконання тестів (4 – 8%), теоретичні
знання (4 – 8%), прочитання творів (4 – 8%), уміння писати власне висловлення
(2 – 4%), а також внутрішня мотивація (1 – 2%), концентрація уваги (1 – 2%),
уміння вчитися (1 - 2%), уміння
застосовувати знання на практиці (1 – 2%), працелюбність (1 – 2%), гарні
конспекти (1 – 2%).
Учні протягом
навчання в ліцеї підвищили рівень знань та вмінь на 1 б. (укр. мова: 17 – 40%;
укр. літ.: 13 – 30%), 2 б. (укр. мова: 9
– 21%; укр. літ.: 5 – 12%), 3 б. (укр. мова: 2 – 5%; укр. літ.: 8 – 19%), 4 б.
(укр. мова: 2 – 5%; укр. літ.: 1 – 2%), 7 б. (укр. мова: 0 – 0%; укр. літ.: 1 –
2%), підтримали попередній високий чи достатній рівень (укр. мова: 10 - 23%; укр. літ.: 14 – 33%), знизили на 1-2 б. (укр.
мова: 3 – 7%; укр. літ.: 1 – 2%).
Підвищити рівень знань та вмінь допомогли професіоналізм
та інтерактивна методика вчителя (14 – 20%), тести (10 – 14%), книги (6 – 9%), тренувальні
вправи (4 – 6%), конспекти (3 – 4%), читання текстів (3 – 4%), відеоуроки (3 –
4%), самопідготовка (3 – 4%), презентації вчителя (2 – 3%), правопис (2 – 3%), віра в учнів ( 2 – 3%), плідна праця (2 – 3%),
репетитор (1 – 1%), контроль (1 - 1%), уроки (1 - 1%), спецкурси (1 - 1%),
читання критики до творів (1 - 1%), позитивні афірмації (1 - 1%), старанність
(1 -1%), повторення вивченого (1 - 1%), виконання всіх завдань (1 - 1%),
створення лепбуків (1 – 1%), робота над собою (1 – 1%), бажання навчатися (1 – 1%),
інтерактивні вправи, ігри (1 – 1%), 3 учнів не змогли відповісти.
Мою роботу щодо підготовки до ЗНО
старшокласники оцінили на високий (12 б. – 11 (25%), 11 б. – 4 (9%), 10 б. –
9 (20%), «усе задовольняє» (3 – 7%), «застосовує новаторський підхід до
навчання» (2 – 5%), «постійно все повторюємо – і це корисно» (2 – 5%), «дала
багато знань та вмінь, які знадобляться в майбутньому» (1 – 2%), «оцінюю
високо, навчила робити багато чого нового
й корисного» (1 – 2%), «відмінно» (1 – 2%), «оцінюю високо, креативна»
(1 – 2%), «креативно підходить у процесі підготовки до заняття» (1 – 2%), «учитель
викладається наповну, намагається покращити наші знання» (1 – 2%), «використовує
асоціативний метод, творчі завдання» (1 – 2%), «намагається донести до нас
інформацію цікавими способами» (1 – 2%), «ефективно готує до ЗНО» (1 – 2%)) та достатній рівень (9 б. – 2 (5%), 8 б. – 1 (2%) , 7
б. – 1 (2%)).