03.10.17

Всеукраїнська олімпіада з філософії

Аудиторія проекту: учні 8–11-х класів. 
Мета проекту: популяризація філософської освіти та заохочення молоді до творчого, креативного і критичного мислення.
Організатор: НЦ «Мала академія наук України» і факультет філософської освіти і науки НПУ імені М. П. Драгоманова.
Етапи олімпіади:
·         І етап – заочний – жовтень;
·         ІІ етап – очний – 16–18 листопада (м. Київ). До участі будуть запрошені по два переможці заочного етапу від кожної області.
Конкурсна робота – філософське есе – невеликий за обсягом (до 10 сторінок) і самостійний за змістом письмовий твір з чітко вираженою авторською думкою, розгорнутий у формі розповіді з метою обґрунтування і демонстрації власної точки зору на певне явище чи предмет з урахуванням опрацьованої рекомендованої літератури.
Мови написання робіт – українська (8–9-й, 10–11-й класи), англійська (10–11-й класи).
Для участі в олімпіаді необхідно до 16 жовтня заповнити анкету і до 25 жовтня надіслати конкурсне есе, оформлене відповідно до правил, на адресу: philosophy4man@gmail.com.
Загальна тема цьогорічної олімпіади – «Екологічна свідомість».
Тему філософського есе заочного етапу буде оприлюднено 15 жовтня і надіслано всім зареєстрованим учасникам на їхні електронні адреси.
Оприлюднення результатів заочного етапу відбудеться не пізніше 3 листопада.
За всіма новинами можна стежити на сторінці олімпіади у Facebook.
Координатори проекту:
·         Надія Адаменко, заступник директора факультету філософської освіти і науки НПУ імені М. П. Драгоманова; (067) 164-88-09.
·         Наталія Легка, методист навчально-виховного відділу НЦ «МАНУ»; (044) 483-05-57.
·         Катерина Гончаренко, доцент кафедри філософії факультету філософської освіти і науки НПУ імені М. П. Драгоманова; (093) 280-51-33.

ХІ Міжнародний конкурс з українознавства

Співпраця з Польщею

21 вересня 2017 р. в Ніжинському обласному педагогічному ліцеї відбувся науково-методичний семінар "Освітні реформи в Україні та Польщі" за участі професора філософії Павла Скшідлевського та доктора педагогіки Галини Бейгер, викладачів Державної вищої школи у Хелмі (Польща).

29.09.17

Сучасні освітні інструменти для вчителів

1. Edmodo: це освітній сайт, усічена соціальна мережа, яка дозволяє спілкуватися вчителям та учням.
2. Grockit: об'єднує учнів під час навчання.
3. EduBlogs: пропонує надійне і безпечне місце для ведення блогів.
4. Skype: може бути відмінним інструментом для підтримки зв'язку з іншими педагогами або навіть участі в нарадах у режимі онлайн.
5. Wikispaces: дозволяє вчителю поділитися онлайн зі своїми учнями уроками, медіа та іншими матеріалами.
6. Pinterest: багато вчителів використовують його як сховище розгорнутих планів уроків, проектів і різних надихаючих матеріалів.
7. Schoology: завдяки соціальному сайту Schoology освітяни можуть керувати заняттями, залучати до них учнів, обмінюватися контентом і спілкуватися з іншими вчителями.
8. Quora: його можна використовувати для співпраці й спілкування з іншими професіоналами даної сфери або для залучення школярів у дискусії після занять.
9. Ning: дозволяє будь-якому користувачеві створювати персоналізовані соціальні мережі, які можна чудово використовувати як педагогам, так і учням.
10. OpenStudy: тут можливе здійснення спільної колективної роботи з вивчення навчального матеріалу.
11. ePals: дає можливість зв'язатися з ким завгодно і де завгодно, допомагає учням вивчати мови й розуміти різні культури.
12. Khan Academy: Khan Academy: це колекція матеріалів з математики, природничих наук, лекції з фінансів, вікторини.
13. MangaHigh: пропонує вчителям величезну кількість освітніх ресурсів на базі ігрового навчання з математики.
14. FunBrain: це велика колекція навчальних матеріалів.
15. Educreations:, який дозволяє вчителям (або учням) створювати навчальне відео відповідно до заданої теми.
16. Animoto: дозволяє легко створювати відеоуроки або презентації для школи та обмінюватися ними з учнями.
17. Socrative: це система учнівських відповідей за допомогою ігор та вправ, які можна проходити на будь-якому пристрої.
18. Knewton: сайт персоналізує навчальний онлайн-контент для кожного учня відповідно до його або її індивідуальних потреб.
19. Kerpoof: тут учні можуть отримати незабутню творчу самореалізацію в процесі навчання, використовуючи ігри, інтерактивні заходи, інструменти малювання і багато іншого.
20. StudySync: це освітня платформа з повнофункціональним інструментарієм для викладання та навчання, уключаючи цифрову бібліотеку, щотижневі публікації практичного призначення, онлайн-твори і експертні оцінки, базові завдання і мультимедійні уроки.
21. CarrotSticks: тут учителі можуть скористатися широким спектром навчальних ігор з математики.
22. Teachers Pay Teachers: тут можна продати власні матеріали для проведення шкільного заняття, а також придбати високоякісні ресурси, запропоновані іншими вчителями.
23. Planboard: цей онлайн-інструмент допоможе оцінити й упевнитися, наскільки добре організовані уроки вчителя, наскільки правильно проходить шкільний день.
24. Timetoast: інструмент, що дозволяє учням створити зручний, інтерактивний графік реалізації проекту по хвилинах.
25. Capzles: дозволяє зібрати в одному місці різні мультимедіа, такі як фотографії, відео, документи і навіть пости у блогах, що робить його ідеальним для викладання, навчання або створення онлайн-проектів.
26. Prezi: допомагає створити унікальну презентацію.
27. Wordle: допомагає створювати хмари слів.
28. QR-коди: інструмент для створення і управління кодами, читання кодів.
29. Quizlet: полегшує педагогам процес створення навчальних посібників для школярів, особливо різних карток, які допомагають легко запам'ятати важливу інформацію.
30. MasteryConnect: дозволяє легко відстежувати й аналізувати успішність учнів, як й інші особливості навчання школярів.
31. Google Docs: педагоги разом з учнями та колегами можуть створювати і спільно використовувати документи, презентації, електронні таблиці, а також залишати відгуки та враження про створені учнями проекти.
32. YouTube.
33. TED-Ed: містить численне відео, яке структурується за темою й неодмінно стане корисним для навчання.
34. Glogster: соціальний сервіс, який дозволяє комбінувати музику, фотографії, відео та багато іншого, дозволяє створювати мультимедійні постери, плакати тощо, це відмінний спосіб для створення навчальних матеріалів і зручний інструмент для творчих проектів.
35. Creaza: допоможе здійснити задумане, пропонуючи інструменти для мозкового штурму, створення мультфільмів, а також редагування аудіо- та відеоматеріалів.
36. Mentor Mob: тут можна створити навчальний плейлист.
37. Evernote: тут можна збирати прекрасні ідеї, фотографії, записи тощо.
38. Twitter: учителі можуть зв'язуватися з іншими педагогами, брати участь у чатах, ділитися своїми ідеями, використовувати Twitter під час уроків.
39. Google Education: пропонує цілий ряд цікавих ресурсів, що стосуються освітніх технологій для вчителів, у тому числі електронну пошту і сумісні з нею додатки, відео, плани уроків, професійний розвиток і навіть освітні гранти.
40. Dropbox: тут легко обмінюватися інформацією, мати доступ до неї з будь-якої точки світу.
41. Diigo: дає можливість під час читання щось підкреслити, виділити, зробити закладки, замітки або навіть прикріпити стікер.
42. Apple iPad: це один із найбільш затребуваних, хоча і вартісних, високотехнологічних інструментів, які використовуються в проведенні сучасних шкільних уроків.
43. Aviary: це набір інструментів, які дозволяють легко редагувати зображення, ефекти, зразки, музику та аудіо або ж створювати й змінювати скріни.
44. Jing: дозволяє робити скріншоти у вигляді зображень, відео, редагувати їх і обмінюватися результатами.
45. Popplet: тут можна обговорювати важливі ідеї, створювати інтелектуальні карти, обмінюватися й співпрацювати.
46. Google Earth: це швидкий спосіб навчити учнів географії або розповісти про геологію, про те, що відбувається в будь-якій точці світу.
47. DonorsChoose: допоможете отримати фінансування проекту.
48. SlideShare: тут можна завантажити свої презентації, документи, відео та обмінюватися ними з учнями та колегами.
49. LiveBinders: дозволяє зібрати й систематизувати різні ресурси, а також надає інструменти для підключення та роботи інтерактивної дошки.
50. AudioBoo: тут можна записати аудіо,поділитися ним з учнями.

Частини вчителя

Лист МОН № 1/9-630 "Про неухильне дотримання принципів гарантування свободи педагогічної діяльності вчителя"

У Міністерстві освіти і науки звертають увагу освітніх чиновників різних рівнів на тому, що календарне та поурочне планування здійснюється вчителем у довільній формі, у тому числі з використанням друкованих чи електронних джерел тощо. Формат, обсяг, структура, зміст та оформлення календарних планів та поурочних планів-конспектів е індивідуальною справою вчителя. Встановлення універсальних у межах навчального закладу, міста, району чи області стандартів таких документів е неприпустимим. Строки їхнього зберігання вчителем також законодавчо не встановлені, а відтак вчитель самостійно приймає про це рішення.
Створення, наповнення та зберігання різноманітних портфоліо, папок, альбомів тощо з напрацюваннями вчителя на паперових носіях, у тому числі при підготовці його до чергової чи позачергової атестації, участі в конкурсах тощо не належить до передбачених законодавством видів роботи й не може вимагатися від вчителя керівниками навчального закладу, представниками методичних служб чи органів управління освітою.
Законодавчі та підзаконні акти у сфері освіти надають вчителеві право перенесення уроків, збільшення кількості годин на вивчення окремих тем. Відтак, контроль щодо так званого "відхилення" вчителя від календарного планування чи від матеріалів підручника е неправомірним і неприпустимим.

Вибір форм та методів викладання є винятково прерогативою вчителя й не можуть регламентуватися ні адміністрацією навчального закладу, ні органами управління освітою. Вимоги окремих керівників щодо зведення діяльності педагога до застосування ним лише традиційної класно-урочної форми проведення занять чи застосування тих чи інших методик е неправомірними й вчитель не зобов'язаний їх виконувати.