У Міністерстві
освіти і науки звертають увагу освітніх чиновників різних рівнів на тому, що
календарне та поурочне планування здійснюється вчителем у довільній формі, у
тому числі з використанням друкованих чи електронних джерел тощо. Формат,
обсяг, структура, зміст та оформлення календарних планів та поурочних
планів-конспектів е індивідуальною справою вчителя. Встановлення універсальних
у межах навчального закладу, міста, району чи області стандартів таких
документів е неприпустимим. Строки їхнього зберігання вчителем також законодавчо
не встановлені, а відтак вчитель самостійно приймає про це рішення.
Створення,
наповнення та зберігання різноманітних портфоліо, папок, альбомів тощо з
напрацюваннями вчителя на паперових носіях, у
тому числі при підготовці його до чергової чи позачергової атестації, участі в
конкурсах тощо не належить до передбачених законодавством видів роботи й не
може вимагатися від вчителя керівниками навчального закладу, представниками
методичних служб чи органів управління освітою.
Законодавчі та
підзаконні акти у сфері освіти надають вчителеві право перенесення уроків,
збільшення кількості годин на вивчення окремих тем. Відтак, контроль щодо так
званого "відхилення" вчителя від календарного планування чи від
матеріалів підручника е неправомірним і неприпустимим.
Вибір форм та
методів викладання є винятково прерогативою вчителя й не можуть
регламентуватися ні адміністрацією навчального закладу, ні органами управління
освітою. Вимоги окремих керівників щодо зведення діяльності педагога до
застосування ним лише традиційної класно-урочної форми проведення занять чи
застосування тих чи інших методик е неправомірними й вчитель не зобов'язаний їх
виконувати.