24.10.16

Стажування членів МАН у провідній європейській лабораторії «XLAB» (Німеччина)

Українські школярі – вихованці Національного центру «Мала академія наук України», пройшли стажування в провідній європейській лабораторії «XLAB», розташованій у Геттінгені (Федеративна Республіка Німеччина). Потрапити до Німеччини мали змогу призери ІІІ етапу конкурсу-захисту у відділенні «Хімія та біологія», які вільно володіють англійською мовою. Лабораторія пропонує кілька практичних експериментів і курсів, що доповнюють шкільну програму з біології, хімії, фізики, інформатики та наук про Землю. Цьогоріч це були молекулярна біологія і нейрофізіологія; на кожен напрям відводилося по три дні. На заняттях із молекулярної біології школярі вчилися виділяти з біологічних зразків ДНК, очищали її і «розмножували» за допомогою полімеразної ланцюгової реакції. На заняттях із нейрофізіології учасники опановували мікроелектродну техніку для реєстрації електричної напруги на мембранах клітин і нервових імпульсів, за допомогою яких нервові клітини спілкуються між собою в головному мозку, а також дізналися, як працюють зорові клітини у сарани. Відвідали учасники й німецький центр дослідження приматів, на базі якого науковці вивчають деякі людські захворювання, залучаючи приматів як модельні організми. 

Розвиток українського за кордоном

Міністерство освіти і науки України розвиватиме українську мову не лише в середині держави, а й за кордоном. Про це зазначила Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич 22 жовтня 2016 року, під час свого виступу на форумі, присвяченому розвитку суспільного життя новітніх українських мігрантів в Європі. Ще 28 серпня 2016 року в Києві було підписано Меморандум про співпрацю між Кабінетом Міністрів України та Світовим конгресом українців. Цей документ сприятиме відкриттю та функціонуванню навчальних закладів за кордоном, у яких здійснюється навчання українською мовою або вивчається українська мова й українознавчі предмети, забезпечення здобуття закордонними українцями освіти в Україні. Лілія Гриневич зазначила: «Школа, і саме українська школа за кордоном, має продовжувати плекати українську ідентичність, зміцнювати підвалини майбутнього процвітання”.

День Організації Об'єднаних Націй (День ООН)

 24 жовтня 1945 року, після того, як більшість держав-засновників ратифікували договір про створення всесвітнього органа, була офіційно створена Організація Об'єднаних Націй. У 1971 році Генеральна Асамблея Організації Об'єднаних Націй прийняла резолюцію, де рекомендувала державам-членам відзначати цей день як державне свято. Традиційно в цей день у всьому світі проводяться зустрічі, дискусії та виставки, присвячені цілям Організації та її досягненням. Іноді влаштовуються спеціальні заходи, на яких Організація Об'єднаних Націй за допомогою електронних засобів комунікації зв'язується з різними містами світу.

23.10.16

Творче завдання з української літератури для учнів 10 класу

Зіставити вивчені художні твори: повість М. Старицького «Облога Буші», повість А. Чайковського "За сестрою", роман Вальтера Скотта "Айвенго".
  

Завдання для учнів 11 класу

Визначте вид складнопідрядного речення, побудуйте схему:
Нерозумно озиратися назад, коли потрібно їхати вперед (Вальтер Скотт).
Ніколи не будь таким дурнем, щоб вважати себе розумнішими за інших (Вальтер Скотт).
Нічого хвалитися своєю перевагою, поки вона не підтверджена справою (Вальтер Скотт).
Проступок, хоч і може викликати тимчасове благополуччя, ніколи не приносить справжнього щастя (Вальтер Скотт).
Ті, кому не страшна смерть, здатні на все (Вальтер Скотт).
Туман ховає прірву від тих, кому судилося в неї впасти (Вальтер Скотт).
Хто творить добро, маючи необмежену можливість робити зло, той гідний похвали не тільки за скоєне добро, а й за все те зло, якого він не робить (Вальтер Скотт).
Відповіді пишіть у коментарях.

21.10.16

Повторення складнопідрядного речення (завдання для учнів 11 класу)

Перегляньте мої відеоуроки та зробіть синтаксичний аналіз речення: 
“Учень – це не посудина, яку потрібно наповнити, а факел, 
який треба запалити” (К.Ушинський).

20.10.16

Мобільний застосунок "Mova"

Команда освітнього проекту «Мова – ДНК нації» створила перший мобільний застосунок "Mova" для вдосконалення знань з української мови на платформах iOS та Android. Усі охочі  зареєстровані користувачі зможуть перевіряти знання й одночасно навчатися, виконуючи тематичні вправи з укр. мови.
http://natakun75.blogspot.com/search?updated-max=2016-01-07T15:27:00%2B02:00&max-results=7&start=14&by-date=false

День народження Альфреда Нобеля

21 жовтня 1833 р. народився шведський хімік, винахідник, підприємець і благодійник А́льфред Бе́рнард Но́бель. Саме йому належить винахід  динаміту, запатентованого 1867 року. Був членом Королівського інституту в Лондоні, Товариства цивільних інженерів у Парижі та Шведської королівської академії наук. 27 листопада 1895 р. він підписав заповіт, згідно з яким усе своє майно, розміром близько 31,5 млн. шведських крон, призначив на фінансування міжнародної премії. Згідно з його волею, щорічний прибуток від спадщини має ділитися на 5 рівних частин між особами, які попереднього року найбільше прислужилися людству в галузях фізики, хімії, фізіології або медицини, літератури та особливі досягнення перед людством у справу миру (Нобелівська премія).

Розвиток наукових установ та науково-технологічних комплексів

Чистий прибуток (дохід), отриманий за результатами фінансово-господарської діяльності, у повному обсязі залишиться в розпорядженні наукових установ та науково-технологічних комплексів. Відповідну постанову було прийнято на засіданні уряду. За словами Міністра освіти і науки Лілії Гриневич, це рішення дасть можливість спрямовувати прибутки цих установ на провадження ініціативної наукової та науково-технічної діяльності, розширення їх власної матеріально-технічної бази та фінансування інновацій. Так, наукові установи  звільняються від сплати частини прибутку за результатами своєї фінансово-господарської діяльності до загального фонду Державного бюджету України.

Приватна вища освіта

Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич під час зустрічі з представниками приватних закладів освіти, що відбулася в Європейському університеті 18 жовтня 2016 року, підкреслила значення приватного сектору в системі вищої освіти: «Приватний сектор освіти першим може гнучкіше запроваджувати будь-які освітні інновації, реагувати на потреби своїх студентів». Зазначила, що Міністерство в межах своїх повноважень та законодавчого поля буде підтримувати приватну освіту, яка дає якісну освіту. Ллія Гриневич закликала представників приватних вищих навчальних закладів відповідально ставитися до надання освітніх послуг. Міністр освіти і науки України дала доручення включити представників приватних вищих навчальних закладів до складу робочої групи, що працює над розробкою концепції юридичної освіти.