Презентація наукової та навчально-методичної роботи вчителя
Основні розділи
- Головна сторінка
- Про мене
- Мої досягнення
- Керівництво кафедрою вчителів суспільно-гуманітарних дисциплін
- Робота з обдарованими старшокласниками
- Корисна інформація для старшокласників
- Гурткова робота
- Підготовка до ЗНО
- Підготовка до олімпіади
- Для членів МАН
- Науково-методична скарбничка
- Теоретичний матеріал з української мови
- Навчальна практика
- Відеоскарбничка
- Фотогалерея
- Психологічна сторінка
- Поетична сторінка
- Турбота про здоров'я
- Моя країна - Україна
- Моє хобі
- Відгуки учнів
фото
12.10.16
Про підготовку до обласного етапу Всеукраїнської олімпіади з української мови та літератури 2016-2017 н.р.
Шановні колеги! 18 жовтня 2016 р. 0 14.00 на базі Ніжинського обласного педагогічного ліцею Чернігівської обласної ради відбудеться І етап Всеукраїнської олімпіади з української мови та літератури.
У підготовці ліцеїстів-переможців до обласного етапу олімпіади зверніть увагу на такі типи завдань:
укр. мова
- пояснення значення фразеологізмів, добір до них синонімічних, антонімічних пар;
- пояснення значення та написання слів іншомовного походження;
- визначення наголосів у словах;
- редагування речень, тексту;
- лінгвістичний аналіз тексту (дослідження структури тексту, мікротем, визначення його теми, ідеї, стилю, типу мовлення, жанру, осмислення синтаксичних зв'язків між частинами речення, засобів зв'язку речень, окреслення функцій тексту);
- повний синтаксичний аналіз речення.
укр. літ.
- ідейно-художній аналіз вірша (дослідження емоційної основи, образної системи, символів, портрета ліричного героя, особливостей розвитку ліричного сюжету, динаміки емоцій ліричного героя, автобіографічної основи, засобів художнього вираження (наведення прикладів та пояснення ролі у творі), композиції, визначення теми, ідеї, жанру, проблематики, віршованого розміру, рими, римування, наведення прикладів віршів різних авторів зі схожою проблематикою);
- визначення автора твору за наведеним уривком із тексту;
- дослідження особливостей авторського стилю;
- закінчити цитату із твору;
- визначення письменника за біографічними фактами;
- визначення назви художнього твору за уривком із нього;
- визначення жанрових особливостей твору або доведення того, що твір має певні жанрові особливості;
- пояснення значення літературних понять, явищ;
- характеристика художнього персонажа;
- визначення стилю автора тощо.
11.10.16
10.10.16
Готуємося до уроку укр. літ. (І курс, клас іноземної філології)
1. Переглянути фільм за комедією Івана Карпенка-Карого "Мартин Боруля", зіставити його з текстом.
2. Підготуватися до перевірки рівня осмислення змісту комедії.
11 жовтня - Всесвітній день психічного здоров'я
Закон життя – радіти і страждати
В двобої Id та Ego повсякчас.
Все темне, зле повинні ми лишати,
Щоб мить піднесення прийшло до нас.
Чисельник „6” вже скоро нас покине,
Всі чорні смуги року підуть в небуття.
З-за обрію натхненно „сімка” ось-ось лине,
А все старе в провалля піде – в забуття.
Нехай цей рік новий загравою заграє,
New еру хай започаткує на Землі,
Прозріння, щастя, долю Бог най посилає
(землян вже не покине у біді).
Бажаю вам, творці майбутнього нового,
Пройти свій шлях із вогником в очах,
А ті, лихі, прихильники старого,
Вже хай не зрушать гнів, розпусту у серцях.
Гризіть же той граніт, не стишуючи кроку,
Любов безмежну, пристрасну плекайте у душі,
Артерії гуманності хай не втрачають соку,
Хай щастя, радість, успіх не знатиме межі!
09.10.16
07.10.16
Домашнє завдання для учнів ІІ курсу класу української філології
Перегляньте мій відеоурок "Просте речення":
Зробіть за поданим зразком повний синтаксичний аналіз речення:
Жовтень ходить по краю та й виганяє пташок з раю (УНТ).
Зробіть за поданим зразком повний синтаксичний аналіз речення:
Жовтень ходить по краю та й виганяє пташок з раю (УНТ).
Схема аналізу простого речення
•Визначити тип речення за метою висловлювання: розповідне, питальне чи спонукальне.
•Визначити тип речення за емоційним забарвленням: окличне чи неокличне.
•Визначити тип речення за наявністю ствердження чи заперечення: стверджувальне чи заперечне.
•Визначити тип речення за складом граматичної основи: односкладне (означено-особове, неозначено-особове, узагальнено-особове, безособове, інфінітивне, називне (номінативне)) чи двоскладне.
•Визначити тип речення за наявністю або відсутністю другорядних членів речення: поширене чи непоширене.
•Визначити тип речення за наявністю всіх необхідних членів речення: повне чи неповне.
•Визначити тип речення за наявністю чи відсутністю засобів ускладнення: ускладнене чи неускладнене.
06.10.16
Підписатися на:
Дописи (Atom)