12.10.16

Про підготовку до обласного етапу Всеукраїнської олімпіади з української мови та літератури 2016-2017 н.р.

Шановні колеги! 18 жовтня 2016 р. 0 14.00 на базі Ніжинського обласного педагогічного ліцею Чернігівської обласної ради відбудеться І етап Всеукраїнської олімпіади з української мови та літератури.
У підготовці ліцеїстів-переможців до обласного етапу олімпіади зверніть увагу на такі типи завдань:
укр. мова
  • пояснення значення фразеологізмів, добір до них синонімічних, антонімічних пар;
  • пояснення значення та написання слів іншомовного походження;
  • визначення наголосів у словах;
  • редагування речень, тексту;
  • лінгвістичний аналіз тексту (дослідження структури тексту, мікротем, визначення його теми, ідеї, стилю, типу мовлення, жанру, осмислення синтаксичних зв'язків між частинами речення, засобів зв'язку речень, окреслення функцій тексту);
  • повний синтаксичний аналіз речення.
укр. літ.
  • ідейно-художній аналіз вірша (дослідження емоційної основи, образної системи, символів, портрета ліричного героя, особливостей розвитку ліричного сюжету, динаміки емоцій ліричного героя, автобіографічної основи, засобів художнього вираження (наведення прикладів та пояснення ролі у творі), композиції, визначення теми, ідеї, жанру, проблематики, віршованого розміру, рими, римування, наведення прикладів віршів різних авторів зі схожою проблематикою);
  • визначення автора твору за наведеним уривком із тексту;
  • дослідження особливостей авторського стилю;
  • закінчити цитату із твору;
  • визначення письменника за біографічними фактами;
  • визначення назви художнього твору за уривком із нього;
  • визначення жанрових особливостей твору або доведення того, що твір має певні жанрові особливості;
  • пояснення значення літературних понять, явищ;
  • характеристика художнього персонажа;
  • визначення стилю автора тощо.
  •  

10.10.16

Готуємося до уроку укр. літ. (І курс, клас іноземної філології)

1. Переглянути фільм за комедією Івана Карпенка-Карого "Мартин Боруля", зіставити його з текстом.
2. Підготуватися до перевірки рівня осмислення змісту комедії.

11 жовтня - Всесвітній день психічного здоров'я

Закон життя – радіти і страждати
В двобої Id та Ego повсякчас.
Все темне, зле повинні ми лишати,
Щоб мить піднесення прийшло до нас.

Чисельник „6” вже скоро нас покине,
Всі чорні смуги року підуть в небуття.
З-за обрію натхненно „сімка” ось-ось лине,
А все старе в провалля піде – в забуття.

Нехай цей рік новий загравою заграє,
New еру хай започаткує на Землі,
Прозріння, щастя, долю Бог най посилає
(землян вже не покине у біді).

Бажаю вам, творці майбутнього нового,
Пройти свій шлях із вогником в очах,
А ті, лихі, прихильники старого,
Вже хай не зрушать гнів, розпусту у серцях.

Гризіть же той граніт, не стишуючи кроку,
Любов безмежну, пристрасну плекайте у душі,
Артерії гуманності хай не втрачають соку,
Хай щастя, радість, успіх не знатиме межі!

07.10.16

Домашнє завдання для учнів ІІ курсу класу української філології

Перегляньте мій відеоурок "Просте речення":
Зробіть за поданим зразком повний синтаксичний аналіз речення:
Жовтень ходить по краю та й виганяє пташок з раю (УНТ).
Схема аналізу простого речення
Визначити тип речення за метою висловлювання: розповідне, питальне чи спонукальне.
Визначити тип речення за емоційним забарвленням: окличне чи неокличне.
Визначити тип речення за наявністю ствердження чи заперечення: стверджувальне чи заперечне.
Визначити тип речення за складом граматичної основи: односкладне (означено-особове,  неозначено-особове, узагальнено-особове, безособове, інфінітивне, називне (номінативне)) чи двоскладне.
Визначити тип речення за наявністю або відсутністю другорядних членів речення: поширене чи непоширене.
Визначити тип речення за наявністю всіх необхідних членів речення: повне чи неповне.
Визначити тип речення за наявністю чи відсутністю засобів ускладнення: ускладнене чи неускладнене.