30.09.16

Домашнє завдання для учнів І курсу класу іноземної філології (вивчити драматичні жанри)

ДРАМА – рід літератури, що зображує дійсність через висловлювання, дію персонажів.
Особливості: зображення зовнішнього та вн. світу героїв  у процесі дії – напруженої, динамічної; відсутня авторська особа; призначена для постановки на сцені; обмежений об’єм твору.
 ДРАМАТИЧНІ ЖАНРИ
  • Трагедія – драматичний твір, що ґрунтується на гострому, непримиренному конфлікті особистості, закінчується трагічно (в основному – смертю героя).
  • Комедія - драматичний твір, у якому засобами гумору й сатири розвінчуються негативні суспільні, побутові явища.
  • Драма – п’єса із гострим конфліктом соціального чи побутового характеру, що розвивається в постійній напрузі, у ній відсутня трагічна розв’язка.
  • Мелодрама - п’єса із гострою інтригою, перебільшеною емоційністю, протистоянням добра й зла, морально-дидактичною спрямованістю.
  • Трагікомедія - драматичний твір, якому характерні риси трагедії та комедії; в основі – трагікомічне світосприйняття драматурга.
  • Драма сатирів – твір, яким завершувалась древньогрецька тетралогія, презентована трагічними поетами на Діонісійських святах; являла собою пародію на сюжет трагедії, основна мета – зняти емоційне напруження глядачів.
  • Літургійна драма – духовна середньовічна драма, що являла собою діалог між священником та хором під час читання Святого Письма, яка із 9 ст. супроводжувалась мімічними сценами, а згодом булла пронизана комічними елементами.
  • Міракль – жанр середньовічної віршованої драми, заснованої на житті, діяннях, чудесах святих чи Богородиці, у якому зображували повсякденне міське, замкове, монастирське життя.
  • Ауто – одноактна драма релігійно-дидактичного змісту, персонажі якої є абстрактні постаті.
  • Містерія – жанр релігійної драми 13-16 ст., у якому зображувались події з Нового та Старого Завітів; тривали кілька днів, тижнів; у ній брали участь сотні людей.
  • Фарс – малий комічний середньовічний жанр, в основі якого – зображення реальної події чи анекдоту; герої – типи-"маски" (хитрий слуга, невірна дружина).
  • Фастнахтшпіль – комічний німецький жанр, основою якого були народні звичаї, весняні обряди.
  • Соті – малий віршований комічний французький жанр 15-16 ст., в основі якого – зображення пустування, блазнювання.
  • Мораліте – жанр повчально-алегоричної  віршованої драми, у якому зображуються реалії життя, боротьба протилежних сил.
  • Інтермедія - малий комічний жанр, що виконувалась між діями основної драми; пародія на основний зміст драми чи не пов’язана з нею п’єса; мета – розважити глядачів.
  • Інтерлюдія - комічний англійський жанр 15-16 ст.р, основою якого були конфлікти селян, міщан, священників; на відміну від інтермедій, яку розігрували між діями п'єси, інтерлюдія є самостійним драматичним твором; найближче вона стоїть до фарсу.
  • Комедія дель арте - драматичний італійський твір 16-18 ст., основними засобами якого були імпровізаційність, пантоніміка, герої – типи-"маски", що борються за особисте щастя.
  • Водевіль -  малий комічний жанр 18-19 ст., у якому драматична дія пов’язана з музикою, танцями, піснями.

27.09.16

Пам'ять про Остапа Вишню

28 вересня 1956 р. помер український письменник, новеліст, класик сатиричної прози ХХ ст. Оста́п Ви́шня (Павло Губенко). Автор творів:"Чухраїнці", "Моя автобіографія", "Зенітка", "Як варити і їсти суп із дикої качки", "Вальдшнеп","Ведмідь", "Лисиця", "Вовк", "Заєць", "Дика гуска", "Лось", "Дикий кабан, або вепр", "Дрохва", "Екіпіровка мисливця", "У ніч під Новий Рік", "Короп", "Мисливські усмішки".
  

День народження Дмитра Павличка

28 вересня 1929 р. народився український поет, політик Дмитро Васильович Павличко. Автор збірок ("Любов і ненависть", "Моя земля", "Чорна нитка", "Правда кличе", "Гранослов", "Сонети подільської осені", "Таємниця твого обличчя", "Магістралями слова, літературна критика", "Світовий сонет", "Над глибинами", "Спіраль", "Поеми й притчі", "Золоте ябко", "Наперсток", "Рубаї", "Не зрадь", "Три строфи", "Вірші з Майдану" та ін.), автор сценаріїв до фільмів «Сон», «Захар Беркут», текстів пісень у фільмі «Роман і Франческа».  

26.09.16

Найдивовижніші села України 2016 р.

І місце - село Клевань (Рівненщина) (50 000 грн.);
ІІ - с. Лазещина (Закарпаття) (20 000 грн.);
ІІІ - с. Гусарка (Запоріжжя) (10 000 грн.).

Пілотний проект змішаного навчання в українських університетах



Освітня платформа Prometheus запускає пілотний проект змішаного навчання у декількох провідних вишах країни: у Київському політехнічному інституті, Українському католицькому університеті, Національному університеті «Львівська політехніка» та Львівському університеті ім. Івана Франка. За словами Івана Примаченка, співззасновника платформи Prometheus, пілотний проект передбачає, що замість звичних лекцій студенти будуть дивитися відеолекції та виконувати завдання масових безкоштовних онлайн-курсів. Результати навчання, за підсумками онлайн-курсів, будуть включені до диплома студентів, так само, як і звичайні «офлайн» курси за традиційною методикою. Іван Примаченко зазначив: «Ми очікуємо, що вже до кінця наступного року до реформи приєднаються понад 20 українських університетів. Із допомогою змішаного навчання ми зможемо протягом 3-5 років радикально реформувати українську систему вищої освіти… Якщо час не буде втрачено, Україна зможе стати першою в світі країною, яка проведе повноцінну реформу на базі змішаного навчання і отримає шанс вирватися в лідери вищої освіти».

Статистика загиблих воїнів АТО із Чернігівщини



За весь час проведення АТО на сході України (із березня 2014 року), за різними даними, загинуло/померло не менше 164 бійців із Чернігівщини. Пам’ять про героїв зберігається на сайті Чернігівської ОДА в рубриці «Герої не вмирають». На всеукраїнському порталі «Книга пам’яті полеглих за Україну» є розділ «Загиблі громадяни України за місцем народження». За інформацією станом на 4 липня 2016 року, народжених на Чернігівщині полеглих бійців 119.

Про низьку якість шкільних підручників



На засіданні круглого столу в Інституті Горшеніна заступник Міністра освіти і науки Павло Хобзей наголосив на низькій якості шкільних підручників: «Чинні стандарти не такі погані, але над ними потрібно працювати, і ми будемо їх змінювати. Програми - вже гірші, а підручники - ще гірші. І перед нами великий виклик, як створити нові підручники, які переходили б на компетентнісний підхід, який був би цікавимУкраїна - модерна нація. За статистикою, 2/3 першокласників пішли в містах. А зміст підручників - сільський. Твори, які використовуються, вони представляють сільську Україну. Дітям це нецікаво». За його словами, завдання Міністерства освіти і науки – зробити підручники цікавими й такими, які б надихали дітей.

Інтелектуальна гра "Найкращий знавець української літератури"

26 вересня 2016 р. на базі Ніжинського обласного педагогічного ліцею Чернігівської обласної ради магістранткою-практиканткою Інною Орищенко була проведена інтелектуальна гра "Найкращий знавець української літератури". У змаганні взяли участь учні класу іноземної філології - команди "Сонечки", "Бліц" та "Реалістки". Ліцеїсти проявили надзвичайну активність у грі, зокрема Гуга Л., Фесенко О., Овод О., Кравчук Д., Аксьон А., Стародубцева А., Король А., Горбач В.,  Кравченко Л., Шутун А. "Найкращим знавцем укр. літ." стала команда "Сонечки" (ІІ місце - "Бліц", ІІІ - "Реалістки").
Фото дивіться тут:

Домашнє завдання для учнів ІІ курсу, класу української філології



Законспектувати матеріал про меморію.
Вивчити вірш С. Гриценка “Про пам’ять”. 
Підкреслити в ньому члени речення, 
визначити вид головних та другорядних членів речення.
Про пам’ять
(За Е.Успенським)
автор: Степан Гриценко
 
Всім відомо, що у нас 
Пам’ять – просто вищий клас! 
Прочитаємо лиш вірша , 
повторимо ураз: 

“Їхав Ваня на коні, 
Вів собачку по стерні, 
А в цей час якраз бабуся 
Мила фікус на вікні”. 

- Я завжди всім говорю, 
Що ніколи не зубрю, 
Що історію про Ваню
 Дуже легко повторю: 

“Їхав Ваня на вікні, 
Вів собачку по стерні, 
А в цей час зелений фікус 
Мив бабусю на коні”. 

- Ну, який же ти дивак, 
Тільки хвастатись мастак! 
Краще ти мене послухай, 
А було усе отак: 

“Їхав фікус на коні, 
Вів бабусю по стерні, 
А знайома нам собачка 
Мила Ваню на вікні”.