Під час прес-конференції “Звіт
про роботу МОН за 100 днів” Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич
зазначила: “Наразі змінено всі 14 програм
для 1-4 класів з українською мовою навчання. Програми будуть затверджені
Колегією МОН 4 серпня, обговорені на вчительських конференціях і запроваджені в
школах вже з 1 вересня 2016року… У чому полягає це оновлення програм? Насамперед, буде знято обов’язковий розподіл
годин: учитель сам вирішуватиме, яку тему скільки викладати. Самі ж теми
приведено до вікових особливостей дітей, Так, згідно програмі для початкової
школи з англійської мови, першокласники, шестирічні діти, вже мали писати слова
й речення. Відтепер перші півроку на англійській в 1-му класі буде лише усний
курс, діти вчитимуться розмовляти. Також в українській мові знято вимоги
будувати схеми речень і речення за схемами, а більше уваги буде приділено
розвитку усного мовлення дітей».
Після затвердження програм до
1-го вересня змінять методичні
рекомендації та орієнтовні вимоги до оцінювання досягнень учнів. Учителям
буде рекомендовано писати з дітьми олівцем замість ручки, що допоможе першокласникам не боятися помилок, формувати позитивне
сприйняття навчального процесу. Також планується зняти вимогу перевірки читання
дітьми на швидкість, натомість учителі мають розвивати усвідомлене читання.
Також на серпневій конференції 2016
року в МОН представлять концепцію “Нової
української школи”. «Ми переорієнтовуємо навчання з засвоєння величезної
суми знань, на освоєння компетентностей. Компетентності – це ядро знань, які
необхідно знати дитині, уміння їх застосовувати, навички для вирішення життєвих
проблем, а також ставлення і цінності, які потрібно засвоїти сучасній людині.
Зараз не проблема дістати інформацію, якщо вона тобі потрібна, проблема –
правильно використати цю інформацію для вирішення поставленої задачі, критично
переосмислити та проаналізувати її…Програми є, але якщо вчитель не буде
працювати відповідно до цих програм і не намагатиметься осучаснити процес
викладання відповідними методиками компетентнісного навчання, то справжніх змін
не відбудеться. Тому, ми зробили так, щоб інститути
післядипломної освіти зорієнтували
зараз свої курси, зробили презентацію
методик компетентнісного навчання, і ми викладатимемо їх на онлайн
платформу ЕдЕра”, - пояснила Лілія Гриневич.